گاید بلدوزر کوماتسو D155A2

گاید بلدوزر کوماتسو D155A2

گاید بلدوزر کوماتسو D155A2

 

در بیشتر موتورهای رفت و برگشتی در داخل سر سیلندر یک گاید سوپاپ برای هر سوپاپ موجود است. گاید سوپاپ به همراه فنر سوپاپ باعث قرارگیری مثبت سوپاپ به شکلی می شود که سوپاپ تماس مناسب خود را با سیت سوپاپ حفظ کند.

گاید سوپاپ یک قطعه استوانه ای فلزی است که با سر سیلندر به صورت یکپارچه ریخته گری می شود و یا با فشار درون آن جای میگیرد و سوپاپ درون آن رفت و برگشت انجام می دهد. گایدها برای انتقال حرارت ناشی از فرآیند احتراق به خارج از سوپاپ دود و به درون سر سیلندر به کار می روند و این حرارت از آنجا به سیستم خنک کاری منتقل می شود.

 

گاید بلدوزر کوماتسو D155A2

جنس گاید سوپاپ معمولا از برنز یا فولاد است و انجام یک بالانس بین سختی و سایش سوپاپ لازم است تا عمر کاری مفید آن بیشینه شود.

لقی بین قطر داخلی گاید سوپاپ و قطر خارجی ساقه سوپاپ در کارایی مناسب موتور بسیار مهم است. اگر میزان لقی بسیار کم باشد ممکن است سوپاپ به آلاینده های روغنی بچسبد و انبساط حرارتی در مورد آن اهمیت پیدا کند. اگر لقی زیاد باشد سوپاپ نمی تواند به شکل مناسب بنشیند و مصرف روغن افزایش می یابد.

در طول زمان قطر داخلی گاید سوپاپ و قطر خارجی ساقه سوپاپ دچار فرسایش می شوند. در دهه ۱۹۸۰ به عنوان بخشی از فرآیند تولید بسیاری از سازندگان موتور به جای جایگزین کردن شروع به برقوزنی گاید سوپاپ کردند. سازندگان دریافتند با برقو زدن گاید سوپاپ در سر سیلندر با یک سایز استاندارد (معمولا با ۰٫۰۰۸ اینچ سایز بالاتر در قطر) و نصب سوپاپ های ساخته شده موتور در ساقه با سایز بالاتر می توان یک سر سیلندر معمولی را در زمان کوتاه تری تولید کرد.

 

فروشگاه مهرگان کوماتسو عرضه کننده قطعات اصلی لودر ولوو
مهرگان کوماتسو بعنوان یکی از مراجع معتبر تامین قطعات ماشین آلات عمرانی و معدنی در کشور آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی در زمینه تامین قطعات موتوری/ قطعات برقی/ قطعات زیربندی و فیلترآلات لودر ولوو میباشد
جهت اخذ قیمت ، خرید و یا کسب اطلاع بیشتر با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:
۰۹۱۲۲۱۵۰۹۰۵
۰۹۱۲۲۹۹۶۲۰۳

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *