ای سی یو و وی ای سی یو موتورهای ولو پنتا

ای سی یو و وی ای سی یو موتورهای ولو پنتا

ای سی یو و  وی ای سی یو موتورهای ولو پنتا

ایسیو یا ای سی یو volvo چیست؟
کلمه ECU مخفف Engine Control Unit به معنای واحد کنترل موتور میباشد که وظیفه کنترل و حفاظت موتور دیزلی ولوو پنتا را از نظر پارامترهای حیاتی از جمله افت بیش از حد فشار روغن موتور دیزل ، افزایش بیش از دمای آب موتور دیزل ولوو پنتا ، تثبیت سرعت موتور دیزل روی دور ۱۵۰۰RPM و یا دور ۱۸۰۰RPM بسته به نوع کاربری موتور ولوو ، افزایش بیش از حد سرعت موتور دیزل و …. را بعهده دارد.

 

کلمه ECU مخفف Engine Control Unit بمعنای واحد کنترل موتور میباشد که وظیفه کنترل و حفاظت موتور دیزلی ولوو پنتا را از نظر پارامترهای حیاتی از جمله افت بیش از حد فشار روغن موتور دیزل ، افزایش بیش از دمای آب موتور دیزل ولوو پنتا ، تثبیت سرعت موتور دیزل روی دور ۱۵۰۰RPM و یا دور ۱۸۰۰RPM بسته به نوع کاربری موتور ولوو ، افزایش بیش از حد سرعت موتور دیزل و …. را بعهده دارد.

 

ECU یا همان electronic control unit ماژولی است که طبق آن کلیه کنترل های الکتریکی موتور دیزل توسط آن انجام می شود. به طور ساده ECU مغز موتور دیزلی است و مسئولیت های مختلفی از جمله کنترل زمان بندی پاشش انژکتورها ، ترکیب سوخت وهوا ، کنترل آلایندگی و کنترل سنسور های حفاظتی در دیزل ژنراتور ها بر عهده این قطعه می باشد. این قطعه علاوه بر موارد ذکر شده سیستم خنک کننده ، شارژر و سرعت چرخش سفت را نیز کنترل میکند. در داخل ECU دو نوع حافظه وجود دارد حافظه موقت و حافظه دائم.

۱-حافظه موقت: این حافظه با قطع برق باطری از بین میرود و از روش initialize قابل بازگردانی است. کنترل اطلاعاتی از جمله شناسایی استپ موتور ، دنده ها و حالت عملی موتور و محاسبات لحظه ای برای حالات لحظه ای موتور را بر عهده دارد. به بیان دیگر ECU مکانی برای حفظ معایب موقت و دائم انژکتور می باشد.

۲- حافظه دائم : این حافظه مانن سیستم عامل و set up کامپیوتر های خانگی عمل میکند. اطلاعات این حافظه با قطع برق از بین نمیرود ولی در صورت ایجاد خرابی دیگر قابل برگشت نیست و اصطلاحا میگویند ECU سوخته است. حافظه دائم شامل جدولی به نام look up table است که در این جدول به تعداد ردیف ها و ستون های آن متناسب با سنسورهای سیستم موتور است.

فروشگاه مهرگان کوماتسو عرضه کننده قطعات اصلی لودر ولوو
مهرگان کوماتسو بعنوان یکی از مراجع معتبر تامین قطعات ماشین آلات عمرانی و معدنی در کشور آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی در زمینه تامین قطعات موتوری/ قطعات برقی/ قطعات زیربندی و فیلترآلات لودر ولوو میباشد
جهت اخذ قیمت ، خرید و یا کسب اطلاع بیشتر با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:
۰۹۱۲۲۱۵۰۹۰۵
۰۹۱۲۲۹۹۶۲۰۳

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *